
Op hoofdlijnen neemt UPLUS alles uit handen, maar laat veel ruimte bij de lokale apotheek om het naar wens in te richten.
3 juli, 2023Zorginstelling Ons Tweede Thuis telt maar liefst 93 locaties, heeft meer dan 2.500 medewerkers in dienst en staat garant voor de zorg van meer dan 3.000 cliënten. Een flinke operatie dus. Zeker ook als het gaat om de farmaceutische zorg. Die kon en werd beter.
Nauwe samenwerking erg belangrijk
Binnen Ons Tweede Huis hecht men veel waarde aan een nauwe samenwerking tussen behandelaar en cliënt, maar ook de samenwerking met externe partijen is ontzettend belangrijk. Ons Tweede Thuis opereert met 93 locaties in veel verschillende gebieden en heeft dus te maken met veel verschillende apotheken. Elk met hun eigen werkwijze. De een groot en vergaand geautomatiseerd, de ander wat kleiner en traditioneler. Bovendien stuurden ze voorheen allemaal hun eigen factuur. Kortom, een groot aantal leveranciers en debiteuren, met bijkomende administratieve rompslomp.
Stroomlijnen via UPLUS
Dat vertaalde zich ook in veel verschillende contracten met elk hun eigen prijsafspraken en voorwaarden. Bovendien, alles moet kloppen tot in het kleinste detail, want de juiste medicatie voor de juiste cliënt is cruciaal. Om zowel de volledige farmaceutische zorg beter te stroomlijnen en de medicatieveiligheid nog beter te waarborgen, kwam UPLUS aan boord. Aspecten als kwaliteitsborging, medicatieveiligheid en facturatie werden voor een groot deel uit handen gegeven. Uiteraard in heel nauwe samenwerking.
Constructieve samenwerking
En die samenwerking verloopt heel goed. De medewerkers van UPLUS zijn volgens Arne Theunissen transparant, constructief, meedenkend en trekken op tijd aan de bel bij problemen.
Voortdurende flexibiliteit
De medewerkers van Ons Tweede Thuis zijn dan ook erg te spreken over de flexibiliteit van UPLUS. Er wordt altijd proactief meegedacht en de werkwijze wordt waar nodig zelfs aangepast om optimaal in de behoeften van de instelling te voorzien.
Het onderscheidende vermogen van UPLUS?
”Het ontzorgen van de klant en heel erg meedenken. Ze zijn écht flexibel gebleken. Kom je met een type vraag die voor UPLUS niet de normale gang van zaken is? Ook dan zijn ze in staat om mee te denken, zelfs al vraagt het om een andere werkwijze. Je komt rare dingen tegen dus dan is het fijn als je een partij hebt die daarin kan meedenken.”